”Squid game” är på god väg att bli den mest sedda Netflix-serien någonsin, enligt strömningstjänsten själva.

Och skådespelarna i serien har blivit omåttligt populära i sociala medier. En som har gjort stor succé är HoYeon Jung, 27, som på mindre än tre veckor fått över 14 miljoner nya följare på Instagram.

När ”Squid game” hade premiär den 27 september hade HoYeon Jung strax över 400 000 följare. Efter bara en vecka hade hon över tre miljoner följare, rapporterar Insider.

Nu, knappt tre veckor efter seriens premiär, har HoYeon Jungs följare ökat till hela 14,9 miljoner.

En miljon följare om dagen

På måndagen blev HoYeon Jung den mest följda kvinnliga koreanska skådespelaren på Instagram, rapporterar NME.

Enligt Insider har Jung fått närmare en miljon nya följare om dagen. Om följarna fortsätter att öka i samma takt kommer hon vara den populäraste koreanska skådespelaren på hela Instagram i slutet av oktober, skriver sajten.

HoYeon Jung gjorde debut som skådespelare i ”Squid game” och är från början fotomodell. 2015 utsågs hon till Sydkoreas ”next top model” av tidningen Vogue efter att hon två år tidigare medverkat i tv-programmet med samma namn.

Efter att ha inlett sin modellkarriär som 16-åring har HoYeon Jung synts på omslag för Vogue, Nylon, Harper’s bazaar, Dazed och Elle, samt arbetat med märken som Marc Jacobs, Fendi, Max Mara, Dolce & Gabbana, Emilio Pucci, Chanel, Miu Miu, H&M – och flera andra. Hon har även varit exklusivt bunden till Marc Jacobs genom åren.

https://www.instagram.com/p/CQYAsynhejj/?utm_source=ig_embed


Svenska Jennifer med i Netflix-serie

Jennifer E. Gardner flyttade till Los Angeles med drömmen om att bli skådespelare. Nu spelar hon en roll i Netflix-serien ”On the verge”.

Läs hela artikeln här!