CGI: Engagement Manager Heroma

CGI utvecklar och levererar egna system, IP-lösningar, till fler än 500 kunder, både nationellt och internationellt. Vår vision är att hjälpa medborgarna till ett mer hållbart samhälle. Tack vare vår starka position inom offentlig verksamhet bidrar vi till proaktiv verksamhetsutveckling, ökad effektivisering och produktivitet av välfärdssektorn inom IT, HR, ekonomi, välfärd/sjukvård, miljö och energisektorn.

En av våra IP-lösningar som vi är väldigt stolta över är Heroma, som är Sveriges enda heltäckande personal- och lönesystem för svensk kultur, lagar och avtal. I Heroma utvecklar vi innovativa och effektiva lösningar tillsammans med våra kunder.

Med stor efterfrågan bland befintliga kunder och dessutom stora försäljningsframgångar de senaste åren är det nu tillväxt som är vår största utmaning. Vi söker dig som brinner för att arbeta tillsammans med våra kunder och som vill göra affärer i dialog med kund. Vi erbjuder möjligheten att utvecklas med kollegor så att du får ut det bästa av din potential.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som Engagement Manager (EM) arbetar du med att utveckla och säkerställa CGI:s leveransåtaganden till våra kunder. EM är kundens kontaktperson i CGI:s organisation vad gäller allt ifrån kommersiella frågor så som merförsäljning och avtalshantering till leverans och införande av nya tjänster. EM säkerställer och upprätthåller en god relation och samverkar med kunderna samtidigt som CGI:s processer, policies och regler tillämpas i relevanta delar. Rollen kräver att du har god förståelse för kundrelationer, den aktuella kundens verksamhet och de avtalade tjänsterna.

Som EM samverkar du med kunderna och använder CGI:s metoder för att säkerställa god kvalitet, bland annat i samverkansforum på taktisk och strategisk nivå. Med hjälp av din erfarenhet eller intresse av lön / HR i kombination med Heromas tjänsteerbjudande, utvecklar du dina kunder och för dialog med dem kring digitalisering. Till ditt stöd har du hela Heromas produkt- och konsultorganisation som arbetar proaktivt med kunderna i form av riktade konsultinsatser, utbildningar och visningar av exempelvis ny funktionalitet.

I Heromas organisation finns det flera EMs som delar på ansvaret för alla våra kunder. Du kommer att tillsammans med dina kollegor få ett antal kunder och avtal som du ansvarar för.

Dina huvudsakliga arbetsområden är:
• Övergripande ansvar för alla delar av vårt engagemang gentemot kund, både kundnöjdhet, leverans och resultat.
• Säkerställa att vi uppnår uppsatta mål inom försäljning, omsättning och lönsamhet.
• Utveckla våra affärer genom avtalsförlängningar och avtalsutökningar.
• Vara sammankallande till och driva operativa och taktiska möten med kund.
• Säkerställa en stabil, säker och lönsam leverans.
• Säkerställa att avtalen lever upp till gällande lagkrav, regler, riktlinjer och en sund affärsmässighet.
• Säkerställa att den löpande leveransen, och kundspecifika projekt, följer budget och tidsplaner.
• Uppnå uppsatta mål inom kundnöjdhet, bland annat genom att löpande genomföra kundundersökningar och tillsammans med kunderna identifiera förbättringsområden, för att kontinuerligt utveckla och förbättra kundleveransen.

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

För att lyckas i rollen som Engagement Manager, söker vi dig som har högskoleutbildning och erfarenhet av att arbeta med offentlig sektor. Som person är du resultatorienterad och delar med dig av din kunskap, tar hjälp av dina kollegor , är ödmjuk och lätt att samarbeta med. Du respekterar och värdesätter dina kollegor, har förmåga att själv hitta lösningar på problem och är självgående.

Du har erfarenhet av liknande roller och kan med lätthet arbeta på operativ , taktisk och strategisk nivå. Du har vana av kommersiella dialoger och förhandlingar. Du strävar alltid efter att förbättra det du gör, och uppmuntrar även dina kollegor att lyfta idéer och kreativa förslag på nya och förbättrade lösningar och arbetssätt. Vi förväntar oss att du uttrycker dig väl i såväl tal som skrift, både på svenska och på engelska (som är vårt koncernspråk).

Vi önskar att du har:
• Högskoleutbildning, med inriktning på lön, HR, ekonomi, IT eller motsvarande
• Erfarenhet minst 2 år från en liknande tjänst.

Mer om tjänsten
Låter det intressant? Bra, vi ser fram emot att få höra ifrån dig. Om det fortfarande finns något som du funderar över så är du välkommen att kontakta Anna-Karin Pörscke, Director HRM Public, 070-8513525 . Detta är en heltidstjänst med placering i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Vi hanterar ansökningar löpande och tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat.

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna – som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.

Läs hela artikeln här!

Sorry, comments are closed for this post.